sabato 21 settembre 2013

Le mie gonne / My skirts - Sewing for me Series

Ciao e Ben ritrovati!

Ritorno alla mia serie Riepilogo dei (miei) vestiti cuciti da me. Oggi vi presento le gonne !
Rispettando la mia fisicità, metto solo gonne dritte, chiuse con la cerniera dietro, alcune con le tasche. Questi tipi di gonne sono relativamente semplici da fare, fino adesso ne ho fatte  5, eccole qui!

Hello and Welcome back!

I'm back with my series Summary of (my) clothes sewn by me. Today I show you my skirts!
Respecting my physicality, I only wear straight skirts, closed with the zipper behind, some with pockets. These types of skirts are relatively simple to do, so far I've done 5, here they are!

gonne


Dovete sapere che io non mettevo mai ne le gonne ne gli abiti fino a 3 anni fa, quando mi sono appassionata di cucito. Piano piano ho iniziato a puntare di più sulla femminilità, cercando di vestirmi con più gusto e originalità. E la femminilità si esprime meglio con una gonna o un abito. Così il mio guardaroba ha iniziato a riempirsi con pezzi fatti da me, imitando quelli che avevo già nell’armadio o quelli che vedevo in giro.
La mia gonna preferita, che ho messo tantissimo questa estate, è quella rossa. 


You should know that I did not ever put it neither skirts or clothes untill 3 years ago, when I start being passionate about sewing. Slowly I started to focus more on my femininity, trying to dress with more taste and originality. Femininity is best expressed with a skirt or a dress. So my wardrobe began to fill with pieces made ​​by me, imitating those that I had in the closet or the ones that I saw around.
My favorite skirt is the red one, I wear it a lot this summer.

red flowers

Proprio oggi ho finito un’altra gonna, fatta da una stoffa in raso con dei fiori:
Today I've just finished another skirt, made ​​from a satin flowers fabric:

flower skirt

I fiori sono ancora di tendenza questo autunno, così ho in piano ancora una gonna con i fiori, fatta con questo tessuto: 
The flowers are still trendy this fall, so I still plan to sew a skirt with flowers, made with this fabric:
flower fabric

Sapete quale è il segreto per sembrare più magre indossando una gonna? Bisogna spostare le cuciture laterali più in avanti, vuol dire fare la parte dietro più larga del davanti. Stessa cosa vale anche per i pantaloni. Le cuciture laterali spostate fanno sembrare le gambe più snelle!
Un’altra buona notizia: le gonne che mi sono fatta l’anno scorso sono tutte da stringere in vita. Che bello! Il mio impegno di dimagrire sta dando i suoi frutti! Non sto facendo una vera dieta, non ne sono capace, semplicemente cerco di limitarmi nel mangiare e nel bere bibite gassate e muovermi di più, facendo esercizi mirati per la pancia ed i fianchi….. Vi terrò aggiornati su come procedo….

A voi piacciono le gonne? Avete una gonna preferita?
A presto con un filodimiele,
Carmen 

Do you know what is the secret to look slimmer wearing a skirt? You have to move forward side seams, means making the back part wider and the front part smaller . Same thing goes for pants. The side seams moved makes legs look slimmer!
More good news: the skirts that I made last year need to be tightened at the waist. How nice! My commitment to lose weight is paying off! I'm not doing a real diet, I can not do it, just try to limit myself in eating and drinking sodas and moving more, doing targeted exercises for the stomach and hips ..... I will keep you updated on how to proceed ....

To you like skirts? Do you have a favorite skirt?
See you soon with a filodimiele,
Carmen


Linking up with : 

A round tuit 172

1 commento:

Jill Shepherd ha detto...

Beautiful skirts Carmen! And congratulations on your weight loss!!

Thanks for linking to a Round Tuit!
Hope you have a fabulous week!
Jill @ Creating my way to Success
http://www.jembellish.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...